donderdag 4 december 2014

Mijn tien favoriete foto's van 2014

Het is al een tijd geleden dat ik nog eens een stokje ving en dus gooi ik er zelf eentje op.

Dit zijn mijn tien favoriete foto's van 2014. Sommige vind ik gewoon heel mooi, andere zijn dan totaal niet perfect maar zijn voor mij hartverwarmend. Hier zijn ze:

  1. modderpoelzwijn

    Deze foto van Astor maakte in deze zomer in de Gentbrugse Meersen. Het was heet en er was een poeltje modder. Het kind deed zijn broek uit en zat in zijn bloot gat in de modder te spelen. Héérlijk! Ik denk dat dit de meest perfecte foto is die ik ooit gemaakt heb. Zijn blik, de modderspatten, zijn grappige pet, die blonde sprietjes, de vlekjes op zijn t-shirt van de kersen die hij even ervoor had gegeten...Aaaahhhh!
  2. viertal

    Dit viertal was afgelopen zomer in Watou te bewonderen. Ik moet nog altijd grinniken als ik naar deze foto kijk. De blikken van onze kinders zijn goud waard. Schalkse Lili, zotte Stella en Astor die met moeite zijn aanraakdrang kan onderdrukken.
  3. Versgewassen Astorken

    Nummer drie is weer eentje van Astor. Hij is nog op een leeftijd dat hij vrij naturel te fotograferen valt. Op deze foto kwam hij net uit de douche, nog wat waterdruppels op zijn smoeltje, warrig haar en een beetje warmte zoekend in de grote badhanddoek.
  4.  Parijs!

    Ergens half oktober gingen we naar Parijs. Ik zal daar later nog eens over bloggen want dat was echt geweldig plezant. Deze foto van mijn lief en Stella onder de Eiffeltoren vat onze trip samen in één beeld. Veel zon, veel verwondering, veel tijd en vooral heel veel liefde.
  5.  Like a prayer

    Weeral Astor. Tong uit zijn mond, in zijn onderbroek, vingers in de lucht, vuur in zijn ogen en dansend in de zetel op Madonna's Like a prayer!
  6.  Boe!

    Nog steeds in Watou afgelopen zomer. Vader en zoon trekken een sprintje en verdwijnen uit beeld om dan plots... BOE!

  7. Haantje

    Het heerschap wandelt door de stad, met zijne frak onder zijn arm.
     
  8. blond

    Ach die blonde haren, die slag in dat staartje...
  9. Stella

    Blauwe kijkers en die geweldige krullen, helemaal waar ik voor viel toen ik haar vader voor het eerst zag. Mijn mooie mooie Stella!
  10. love is in the air

    Die keer dat ik in het park zat en een wolkenhart zag.
 Al mijn favoriete foto's vind je hier.

En wat zijn uw favoriete foto's van 2014? Bregje? Sharon? Lies?

26 opmerkingen:

  1. Amai. Smelt. Dat ik zelden zo'n schone zoon gezien heb. (Net als die van Sharon.)

    Maar ook, die slag in die staart. En die krullen. En dat levensgenot alom.

    Zo'n vroeg lijstje over 2014, dat mag voor mijn part elke maand wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo'n schone verzameling! Tof stokske, echt. Ik hoop dat veel blogsters het oppikken en mijn hart ook efkes verwarmen. Die Astor, geweldig ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat hier al eens gezegd, maar ik zeg het nog eens: "Schoon kinders hebt gij toch ze!"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, het spat er vanaf! en een leuk stokje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto's een zalige kinderen! Mijn favorieten van uw favorieten: de eerste en de laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai allemaal zo schoon!! En die eerste van je zoontje - echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn stokske. Ik smelt ervan. Bij deze denk ik er nu mijn laatste blogpost van het jaar van te maken.
    En die 3de foto... Dat ben jij in't klein!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voelt een beetje raar omdat van iemand te horen die mij niet echt kent maar dat is inderdaad wel waar :-) Astor is helemaal mij!

      Verwijderen
  8. Die kids van jou zijn echt fotogeniek!!! En dat wolkje ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauwie wat een leuke foto,s vooral die eerste is geweldig,hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh man, allemaal keimooi! Maar die eerste....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihi supergrappig, heb nog maar net je blog ontdekt en ik was tot voor kort ook een echte meisjesmama van Roos (5) en Lily (3). Tot er 3 maanden geleden een zoon bijkwam...Aster! Stella stond trouwens ook hoog op het verlanglijstje in geval van 3e dochter.
    Mariken

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's van mooie kindjes. Leuk om te zien. Ik had jouw voorbeeld nodig om zelf in mijn foto's te duiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie beelden!!! En net je stokje doorgesmeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Man man, zo mooie foto's en kinders! :) misschien een rare vraag maar met welk fototoestel (+lens) fotografeer je? Die eerste foto is echt wauwwww!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je doorklikt op de foto kom je op mijn Flickr en kan je per foto de exif zien (als je op de i van info klikt). Canon Eos 600d, een instapmodelleke. De eerste foto is gemaakt met de 50mm lens van 100€, vind die echt heerlijk maar niet makkelijk met de focus en je kan niet zoomen dus voor meerdere onderwerpen die bewegen zoals kinders niet evident. Maar heb ook de kitlens, minder spectaculaire resultaten daarmee maar ik ken er eigenlijk niks van. Ik wil gewoon niet meer op de autostand fotograferen dus prullen en aanmodderen en af en toe een chanceke 😉

      Verwijderen
  15. Die eerste foto is prachtig! De zoon ook :-) . En de Gentbrugse Meersen, I love it! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een kleine maand later kwam het stokje bij mij terecht .. En ik vind deze super!

    Mooie kindjes heb jij trouwens! Leuke beelden, je ziet zo de pret blinken in hun oogjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    BeantwoordenVerwijderen