dinsdag 9 oktober 2012

Winterjas numero 1

Het sandwichkind werd voor de verandering eens eerst bediend. Ze valt er zo vaak tussenuit! Nog voor de verhuisdozen naaide ik dit manteltje in elkaar voor Lili. Ondertussen zijn we verhuisd (oh heimwee!), vind ik overal en nergens naaigerief terug en staan kind 1 en kind 3 nog in de rij voor een winterjas. De winter, ik zou dat seizoen willen overslaan, gelukkig maak ik keigraag jasjes!

Winterjas voor Lili

Winterjas voor Lili



Winterjas voor Lili

Het patroontje komt uit de Knippie van augustus/september en valt echt heel goed op maat. Vooral ook niet te breed wat wel vaker het geval is bij Knippie. De rode gekookte wol (of wolvilt? Wat is het nu eigenlijk?) kocht ik lang geleden eens bij Le Chien Vert, de haantjes (ook die haantjes-op-hun-kop) vanbinnen komen van Vermiljoen en de houten knopen komen van bij Veritas.
Die gekookte wol is overigens een zaligheid om te stikken, dat rafelt niet en staat direct schoon in vorm. En dat is warm van zijneigen dus geen tussenvoering ofzo nodig! Het jasje zat op 1 dag in elkaar, patroon tekenen en stof knippen en peuterkuren trotseren inclusief!


Winterjas voor Lili

Winterjas voor Lili

Winterjas voor Lili

Winterjas voor Lili



Winterjas voor Lili


44 opmerkingen:

  1. oooh! die, voor mij! ik vind winterkleren vooral niet zo leuk (jeukende kousen), en al helemaal winterjassen niet, maar zo ééntje, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    Ik ben het andere modelletje uit diezelfde KNippie aan het maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai die is heel mooi geworden.Mooier zelfs dan die van de knippie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh mooi! Deze stond ook op de lijst maar dat zal het model voor volgend jaar worden denk ik :) nu heeft ottobre gewonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie jas! die roesel maakt m zo mooi!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik schrik vooral hoe groot je dochter plots lijkt!!!!
    Ik mis je blog!!!! Kom terug en veel vaker asjeblief!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wohow! Ik spendeerde al 1 avond aan patroonplakken, 1 avond aan patroon tekenen en knippen en 1 avond aan alle stofdelen knippen. Nu is mijn goesting over. Naai jij hem in elkaar?
    Die van Lili is prachtig!! Volgende keer neem ik ook wolvilt, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, tof tof tof! Zo schoon en zo scheel kijken!! LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een schitterende jas! Dat rood staat erg mooi bij je dochter, die overigens flink gegroeid is..;-)

    Groetjes, ELske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. da jaske is een ferm schoon!
    maar de mannequin die erin zit is pas geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe krijg je het toch in mekaar? Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. "Op één dag klaar": volgens mij hebben uw dagen stiekem 48 uur!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw een prachtige jas. En chapeau dat je dat er allemaal nog bij kan nemen. Wij verhuizen ook eerstdaags maar ik ben deze winter (een beetje tegen mijn principes in) gegaan voor een gekocht exemplaar. Een dikke duim hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje, wat een mooie jas! Zo'n jas daar wil je toch in wonen! zelfs voor heeeeeele grote meisjes(zoals ik;)) lijkt ie mij heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi,super,staat haar erg goed dat rode

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, dat ziet er écht professioneel uit! Ik ben nu niet direct fan van het modelleke, wat teveel frul naar mijn zin, maar ik vind het prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wauw, wat ontzettend MOOI!!! en knap! Echt prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo speciaal, uw zotte doos! En jassen, dat zou ik ook graag kunnen. Geduld...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend mooie jas! Zo knap dat je dat in een dag gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, ferm onder den indruk! Heel schoon modelleke en mooi gemaakt! Enne, sjapo, zo in 1 dag! Kan ik niet zulle!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zij gaat alvast een mooie winter tegemoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Verhuisd ? Staat jullie huis er dan al ? Ik 'zag' onlangs in een Gents stadsmagazine een foto van jullie gezinnetje genomen voor de onbebouwde kavel van jullie toekomstige huis. Ik veronderstel dat die foto dan niet recent genomen werd ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jawel hoor! De werken beginnen eind deze maand! Maar bouwen kost geld en ons geld zat in ons oude huis dus verkocht en verhuist naar een tussenstation.

      Verwijderen
  23. Waw Stien, en dat zo even gecombineerd met een verhuis en drie koters? knap zeg! En de jas voor Lili, prachtig! daar durf ik toch nog niet aan beginnen, hun jassen vliegen hier ook zooo vaak in de was (zo vuil van het spelen op school) dat ik voor een wasbaarder exemplaar koos, natuurlijk lang zo mooi niet!
    En lol voor de schele foto, zo herken ik ze weer :-) de nummerkes twee toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nu nog een kapje en roodkapje kan richting het bos... Nee, flauw mopje. Ik vind de jas zooo schoon, ik ben verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een kunstwerk zeg ! En wat een heerlijk koppie steekt eruit !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw wat heb je dat prachtig gemaakt!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waar halen jullie die tijd op 1dag zit aan rok al bijna een week en dn nog bouwen ga jij nog werkenna drie kids bn ik gestopt mt werken en bewust alleren aldi en lidl soms colruyt en komm er nognie met twee die logo mt hbben ik woon in een half open bebouwing in woonwijk mn gezondheid laat werken nie meer toe dus content zijn met wat we hebben maar chapeau vrde jas en model

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoe doe je dat toch meid, ik vind het een geweldig jasje, de knippie heb ik maar de jas nog niet :)chique dinges!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag meisjesmama,

    Kan u mij zeggen of een dergelijke jas ook haalbaar is voor een beginnende naaister?

    groetjes,

    Nele

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik zou een winterjas tout court niet aanbevelen voor een beginneling.

      Verwijderen