donderdag 15 september 2011

Jumpsuit

Ik was razend enthousiast toen Boomie me begin juli vroeg om te gastbloggen voor Recykleren! Het was alsof ze wist dat ik net een een marcelleke van mijn lief aan 't verknippen was. Vol goesting sprong ik mee op de wagen!

Mijn lief had twee van deze marcellekes en ik vond dat hij er best eentje kon missen.
Marcelleke

Om dat goed te maken zette ik er rap een fietske op.

fiets

fiets

En van 't ander maakte ik dit:

Jumpsuit

Zo op een kapstok zegt dat niet zoveel he, maar rond een heerlijk babylijfke des te meer!

voetenspelerij

DSC06925

kruis

wildebras

Oh en ik vond nog een marcelleke in deze wasmand!

marcelleke VOOR

En voila, even later ook een jumpsuit:

mijn zoon in paars

Ziet! Hij heeft haar!

op z'n zij

Oh die voetjes <3


Ik tekende het patroontje zelf, het is lang en vrij smal, net zoals mijn zoon. Maar met een goei tricootje past het ook rond gemiddelder babybillekes. En omdat zo'n jumpsuit geweldig gerief is voor beweeglijke boelekes deel ik mijn patroon met jullie:

patroon Jumpsuit maat 68 deel 1
patroon Jumpsuit maat 68 deel 2

PS: Het patroon is zonder naadwaarde BEHALVE het tussenbeenstukje!

Het patroon is een ruime 68. Het hangt ook een beetje af van stof tot stof hoe vlot het past. Het streepjespak is gemaakt van geribbelde dunne tricot, lijkt zelfs wat op boordstof, en dat is héél rekbaar. Het bordeauxpaarsaubergineachtig pak is gemaakt van t-shirtstof en dat blijft niet zo mooi in vorm eigenlijk. Dat was ook hatelijk om te stikken. En om mijn patroon goed te testen maakte ik ook een versie in nickyvelours.

EDIT: Ik plaatste het patroon ook hier op google docs als PDF'je, dat maakt het misschien iets makkelijker om te downloaden of over te tekenen van het scherm. Let er altijd op dat de 1cm ook altijd 1cm is.

lachwangen

Nog altijd in zijn wiegje

poepke

velours

Voor de afwerking gebruikte ik bij de recyclagepakjes de originele zoom voor de pijpjes. Bij het paarse pak nam ik een belegje voor de flapjes (vooral voor de versteviging van de drukknopen) en zoomde ik de andere randjes gewoon 1 slagje om.

met klein belegske en omgezoomd

Voor het streepjespak en het velouren pak nam ik een volledig beleg, dat is makkelijker en properder. En ik heb het niet doorstikt, juist in de zijnaad wat vastgemaakt zodat het beleg niet omhoog kruipt.

volledig beleg

En zoals u kunt zien op de foto's moet u hier niet zijn voor de perfectie, maar zo is dat hier he.

Ik recyKleer

43 opmerkingen:

  1. schitterende pakjes, kan hij naar hartelust in rondwriemelen die Astor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, hij past precies niet zo goed meer in zijn wiegje? Prachtige pakjes, stuk voor stuk, merci om mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. man dat is toch een schoon kind! (en schone broekskens ook!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn de max uw pakskes! Ik wens niet rap meer dat ik nog eens een baby had, maar voor zo'n pakske wil ik er wel weer eentje in huis halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat superlief! Schitterende jumpsuits en zo'n lief ventje......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ge zou dat zo toch zelf willen aandoen, zo tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo fantastisch schoon rond zijn fijne lijveke! En daarvoor had gij stress? Tsss... Ge doet het weer. En uwe zoon ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooie jumpsuits (grappig woord trouwens) en alweer hele mooie foto's van Astor, 't ziet er echt een enorm vrolijk kereltje uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. U bent mijn opperheld! Kan ik daar mooi mee oefenen voor mijn manneke van 4 maand. Nogal een lange pier is het. Met jumpsuits zit ik qua lengte al op 68! Tsssk..Vet, vet vet! Is het al morgen? Nog heeeel even wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lachebekje die Astor :-) En wat een schattige pakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superpakje! Die zet ik op mijn to do lijst voor mijn kleine neefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gedaan. Je zoontje is er goed mee verwend. Hij wordt er helemaal vrolijk van. ;-) Lief ventje zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh die is té leuk gewoon, ik heb m direct opgeslagen. Waar ik heel blij van word is geen knopenlijst tussen de beentjes, ik had zo geen zin om dat te maken. Maar nu zie ik allemaal mooie pakjes voor me voor mijn boeleke in de prachtige jongenstricots die ik heb gekregen als kraamcadeau :) Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ho tof!! dat is een tof patroon precies, misschien moet ik eens zoiets voor mijn neefje maken, aangezien ikzelf géén,maar dan ook géén baby meer heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige pakjes en wat een stralend kereltje.


    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk Stien! Vooral in dat rood is hij echt om op te eten zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wat ontzettend leuk zeg. Vooral het fietsje en gestreepte jumpsuit. Ach, ze zijn allemaal tof en helemaal met dat mannetje erin :-)

    Fijn weekend en groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zal ik dan eerst een baby moeten maken om dit heerlijke pakje te maken? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je moet er maar opkomen! En uwe zoon staat er geweldig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zalige foto's, zalig ventje, en zalige pakjes! Fan van de wijder uitlopende broekspijpjes! Deze onthoud ik (ideaal als jongens-geboortecadeautje!)!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schitterend! Ben helemaal fan! En heb thuis een prachtig spartelend ventje dat hier ook geweldig mee zou zijn. Ik begin er morgen al aan! Dikke dikke merci, Miet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. awel daar ga ik mij nu ook eens aanzetten voor onze Vik se! Merci voor het idee weeral.

    Toch nog een vraagske: Kan je tricot eigenlijk ook met een 'gewoon' machine stikken?? Of moet ge daar echt zo een echte overlock voor gebruiken.. (dat heb ik namelijk niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja hoor, dat gaat ook met een gewone naaimachine! Gebruik een stretchsteek en een stretchnaald en dan komt dat wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, ik houd helemaal niet van perfectie, integendeel! Imperfectie maakt het leven mooier! 't Is jammer dat ik geen baby's meer heb, want die pakjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat mooi gedaan! En wat fijn: nog een patroontje erbij ook! Misschien eens kijken of ik die een beetje aan kan passen aan een grote dikkerd die eerder richting maat 80 gaat? ;)

    PS Een Marcelleke, daar had ik nou echt nog nooit van gehoord! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. 1 woord : zalig! Jumpsuits zijn echt de max en deze uitvoeringen zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schatje in zijn jumpsuitjes! Vooral de rode velourse is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super!
    En zo een wijze zoon he, dat je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. In deze barre economische crisis tijden is dit een gat in de markt !! Ik zou er een boekje van maken en naar een uitgever gaan! Super idee! En leuke pakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hehe, de uitgevers voor zulke boekjes zijn blijkbaar niet dik gezaaid. Kijk maar eens bij Mme!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goed idee en mooi uitgewerkt.
    Ik heb het meteen bewaard, dit kan binnenkort wel eens van pas komen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb een sweater kapot geknipt, gemerkt dat de rug toch te smal was voor het zo een weide beentjes maar ik hoop dat het nog goed komt.. Maar ik ben er al aan begonnen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Die voetjes, dat poepke...zo schattig. En ook die blonde haartjes.
    Maar euhm...'t ging hier over recykleren zekers? ;)
    Heel toffe pakjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. getest en goedgekeurd!
    zo gemakkelijk dat dat zit voor die mannekes.
    bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. merci !!

    voor mijn metekindje (ne supersmalle) heb ik hier al het patroon uit ne knippiebaby uitgeknipt.. maar wat nen ingewikkelden uitleg, had het opgegeven.

    nu ga ik het toch nog eens proberen met uwe !!
    bedankt !!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Beste Stien, een super pakje, maar dat tussenbeenstuk is daar een trucje voor of is dat gewoon een gigantisch gefoefel?
    griet

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb je jumpsuit gemaakt en ben er heel content mee! Bedankt!
    http://www.saarmaart.be/pia/2011/12/streepjes-en-bolletjes/

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Excellent idea. Thank you! Just what I needed to make a quick present.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Thanks For Share Awesome Article
    Buy T Shirt Online
    https://tshirtbuyonline.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  40. It does not have an agreed definition. Increasingly, over the past several decades, it has become a major buzzword in the sustainable fashion industry.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Kigurumi Shop has a wonderful collection of these good outfits for lounging. Therefore, there are several invalid coupons floating around the internet. Interested to know more about onesies online? learn more here.

    BeantwoordenVerwijderen