zondag 5 september 2010

Meulestee Koerse 2010

Meulestee, de noordpool van Gent waar het warmer is dan in de rest van 't land.

Dat mochten we alweer aan de lijve ondervinden gisteren! De derde editie van Meulestee Koerse werd enorm gesmaakt door onze dochters, onze buren, onze vrienden...



Volkse festijnen ontroeren mij nogal gemakkelijk, ik ben heel gevoelig voor sfeer en dan vooral groepssfeer. Het gevoel dat je met een hele massa dezelfde emoties deelt, dat vind ik heel speciaal. Hier in Gent overkomt mij dat regelmatig, het is hier héérlijk! Ambiance! Ik woon hier zo graag!



Onze meisjes reden hun rit in de kleuterkoers (hun vader reed een iets, euhm, andere koers) en straalden toen ze richting finish reden. Het gejoel en de aanmoedigingen van de omstanders deden hen -geen flauw idee waar het in een koers om gaat- glunderen en raakte Lili zelfs zo hard dat ze schaapachtig lachend bleef stilstaan op een meter van de finishlijn. Een jaarlijkse gewoonte.



http://www.meulesteekoerse.be

9 opmerkingen:

  1. Hoe tof dat jullie daar allemaal aan meedoen!
    Schattig, hé. Die koersende meiden!
    Voor één keer vind ik het niet zo erg om naar koers te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel die vreugde bij zo'n volkse taferelen heb ik ook. De meisjes zien er alvast super uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ook niet, Griet :-) Zalig filmpje, zalig nummer. En dat accent! Toen ik hier 15 jaar geleden kwam wonen verstond ik daar niets van. En nu vind ik het zo fantastisch dat mijn kinderen dat ook hebben en is Gent echt mìjn Gent geworden.
    Volgend jaar komen we zeker kijken naar die fietsende meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, dat ziet er echt plezant uit he!
    Volgend jaar kom ik toch eens langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. da's wel een gegeven op zich, toch hé, de emotie van een massa. Als ik daar zelf midden in zit bekijk ik dat toch altijd als een buitenstaander. Ik ben er een te grote eenzaat voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jep :) en hij was de eerste twee rondes nog eerst ook, eindigde als vierde en was een beetje zattekes zo rond de klok van vijf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ons drie 'coureurs' waren er bij en vonden het geweldig! De sfeer was super, net als het weer.

    De koersband hebben we helaas moeten missen : we hadden nog 5km fietsen voor de boeg, volgend jaar kunnen we -als alles goed gaat- als inwoners van de Muide deelnemen (ps: bij de allerkleinsten was 't een Loetje van de muide die won...)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, toffe filmkes. Ik heb nog een tijdje in de Meeuwstraat gewoond in mijn jeugd en heb daar een hele leuke tijd gehad. Aan de "zandbak", naar school in Carpentier ,de huisjes die werden afgebroken voor onze deur en wij die in die leegstaande huisjes scchatten gingen zoeken.Bedankt voor de mooie beelden.
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen