dinsdag 22 december 2009

Vintage X-mas

Vandaag, in onze brievenbus! Uit Polen en uit de jaren '70!

Vintage X-mas

Helemaal alleen voor mijmijmij!

Hier gekocht na een coup de foudre! Kopen bij Dawanda ging echt heel gemakkelijk. Het is -geloof ik- de Duitse versie van Etsy. Ik had nog geen ervaring met kopen van zulke sites.
De foto's hergebruikte ik van de advertentie, die heb ik dus niet zelf gemaakt. Wel voel ik me ietwat bedrogen. In de advertentie staat dat ie in zeer goede staat is, dat is ook zo maar er staan wel stylokribbels aan de binnenkant van de flap en het leder is onder de sluiting serieus doorgesleten. Als ik dat op voorhand had geweten had ik de tas nog gekocht, voor hetzelfde geld. Maar ik vind dat gewoon zo oneerlijk dat verkopers dat er niet bij vermelden en het zelfs op hun foto's verdoezelen.

Voor degenen die nu het kwijl uit hun mond voelen druipen... check this out!

17 opmerkingen:

  1. Maar enfin...oe vinde gij toch van die ongelooflijk toffe dingen? Dat boekentaske van lili was ook al zo geweldig.
    Nu doet ge mij toch serieus watertanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geen idee hoe ik ooit op Dawanda ben beland, het was de eerste keer en al direct verliefd geworden!
    Maar, Polkadotjes, laat u gaan he! Er zijn daar nog heel wat andere schatten te vinden voor een deugdelijke prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan hier alleen maar watertanden!! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt echt de beste keuze gemaakt van de hoop. Die witte vind ik mijn ding niet, die groene daarentegen doet mij wel gigantisch kwijlen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik merkte net dat de link naar die witte niet juist was, nu dus wel! Hij kost maar 9,90, daar kunde nu toch nie voor sukkelen?
    Ik heb goesting om 'm ook te kopen maar vrees een beetje voor een roloog van mijn lief. Sja, die jongen is dat niet gewend; sjakossengekheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die laatste okere is heel mooi!! een tip: ga naar afrika, naar liggen de tweedehand sjakossen voor het grijpen, voor 30 fr per stuk ofzo (nog geen euro), ik ben teruggekomen met 20 sjakossen ofzo, zalig!, rode, witte, retro, allemaal op hopen gegooid en ingevoerd van Europa!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar geraak ik niet voor 't eerst ;-)

    Maar op de rommelmarkten hier is er ook best wat aardigs te vinden. Mijn huidige retrosjakos was versleten, onherstelbaar. Echt, ik heb dat ding opgebruikt. Erg jammer dat ie onherstelbaar is, maar nu heb ik dus een nieuwe om van te smelten. Ga 'm straks invetten en opblinken ;-)

    En toch vind ik dat heel raar van mezelf, zo zot zijn van een sjakos! Ik word precies een echte madam! En dat terwijl ik nog niet eens zo lang een sjakos gebruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jouw nieuwe aanwinst is echt heel leuk!
    En dat groentje, o wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooie sjakos! t werd tijd dat je dat ging gebruiken hoor, dat maakt je tenue'tje toch altijd iets specialer hé (en t is vooral praktisch). Sjakossen kun je nooit genoeg hebben zeker niet als ze zo goedkoop zijn ;-) Al bij Petronella gaan kijken (of hoe noemt dat daar aan de Sint Jacobskerk? en de VIntage Oxfam? waarschijnlijk wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, lap! Ik heb echt wel een zwak voor sjakossen. Ben meteen verliefd geworden op het okeren exemplaar. Hup hup, een paar muisklikken en ik hoop hem over enkele dagen in de brievenbus te vinden. En eum... niet meer doen, hoor, ne mens zo laten gaan.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stien, iets helemaal anders... :-)
    Ik zag je gisteren met je ventje en je meisjes op tv bij het glazen huis!
    Eerst zag ik Stella an dacht ik 'is dat Stella van Stien' en een paar ogenblikken later kwam jij erbij staan met Lili, Ja dus!

    Groetjes Lot ( mama van Reinout en Marit..)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel schoon maar er kan precies niet echt veel in hé of is dat mijn gedacht. Voor mij zou het te klein zijn in ieder geval :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In de Oxfam-vintageshop bij Sint Jacobs lag onlangs ook iets dat u wel zou bevallen. Ik ben helemaal geen sjakosjenmadam (tot ik de ultieme sjakosj vind) maar misschien is een ander er ondertussen wel mee weg...

    - ja en nu zie ik pas dat Saskia daar ook al naar verwijst. Dat tasje is dus waarschijnlijk wel weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. maar jij hebt wel de mooiste uitgekozen.. wat een plaatje van een tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moooooi! Zou leuk zijn met van die botjes in dezelfde kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eej, en Lili en gij zijn al de hele dag te zien op het samenvattingsfilmpje van Studio Brussel! Alé, ik denk toch dat het jullie zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Liesel & Lot: ja kweet 't, kreeg het van alle kanten te horen maar heb 't zelf niet gezien. Nochtans zijn we daar maar amper 10 minuten geweest.
    En wat die botjes betreft...met maat 42 is dat zo goed als onmogelijk...jammergenoeg

    @Ilse: er kan genoeg in voor mij, maar plaats voor rommel is er niet, da's ook goe!

    @Inge: goei keus!

    BeantwoordenVerwijderen