donderdag 17 december 2009

Stokje

Stokje van Annelyse!


Voila! Dat is den onze!


Ikzelf heb hier niks mee te maken. Laat dat duidelijk zijn. Of ja, toch wel...ik kocht de kerstversiering. Vorig jaar al hoor. Zo goed als allemaal flock en onbreekbaar!
Maar op het moment van plaatsing had ik 't verschot en liet daarbij het werk over aan het werkvolk. Aka de meisjes en hun vader (die laatste is enkel verantwoordelijk voor de boom zelf en de lichtjes). Het is er dan ook aan te zien. De versiering gaat niet hoger dan 1 meter en de hertjes en het merendeel van de engeltjes hangen dan ook aan de onderste takken. Ik vind dat goed zo, en schattig ook.

Ziet u ook het rode lint? Zo perfect gedrapeerd en uitermate zorgvuldig vastgeknoopt op net een meter hoogte? Wel dat is volledig de verdienste van Naais. Die hier op het moment van de opstelling ook eventjes was.

Op de linkse foto hierboven ziet u ook een oranje en groene bal, die zijn er door een der dochters in gemikt. Net iets te hoog voor hen, dus maar gesmeten. En ze blijven hangen! Jeuj!

Onze kerstboom ziet er dan ook elke dag anders uit. De interieurdesigners maken er een dagdagelijks werk van. Maar van de pakskes eronder moeten ze wel afblijven. Ahja!


En ja, u ziet 't. 't is genen echte. Sinds vorig jaar hebben we 'm. En we zullen 'm de komende 15 kerstperiodes nog zetten. Minstens! Dat plastieken geval is overigens niet mijn idee. Ik moest mijn lief elk jaar weer overhalen voor een kerstboom, hij vindt dat teveel gedoe en teveel ambetantigheid in huis. En vorig jaar was dit het compromis.

Nu wil ik graag de kerstboom zien van Mme Zsazsa (amaai, dat moet nogal een boomke zijn! Met vliegtuig enal afgeleverd voor de deur, seg!) en die van Naais!

9 opmerkingen:

  1. Geweldig leuke boom! En ik ben al blij dat jullie ook een nepboom hebben, hoef ik me niet meer te schamen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze boom hangt ook vol met van die hertjes!Dit jaar hebben ze ook een grote in de Hema,die ligt bij ons onder de kerstboom te slapen.I♥bambi's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nele, nu weet ik wie mij voor was met het bambi-kopen :o). Toen ik in de Hema ging kijken, waren alle hertachtigen al uitverkocht.

    Leuke boom ook, meisjesmama, schattig!

    Nu ga ik nog een beetje naast demijne zitten :o).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh nee, nu moet ik snel nog even - behalve een ton andere kerstdingen in orde brengen - die kerstboom gaan pimpen, of wa!

    Trouwens, ik denk dat dat oranje lintje ook van mijn hand is. En ik wil hier wel applaus voor, want ik was ondertussen aan het babbelen met jou, lili aan het overtuigen dat ze dat lintje wel zelf in de boom kon hangen, en het ondertussen verstrooid dan maar in de boom aan het knopen. Tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lol, bij ons hing ook alle versiering laag. En een paar takken zitten er fout in. Het is nen neppe met een kleurtjes-systeem. Helaas kon ik me niet bedwingen en ik heb de ballen iets anders geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superschattig jullie boom!
    Bij ons werkte het net om de kinderen als excuus te gebruiken
    'Ventje, nu de kindjes er zijn gaan we toch een echte kerstboom zetten. Een kleintje, dan kunnen ze hem zelf versieren'
    Het werkte tot hij geplaatst werd en manlief vol uitslag stond van de dennenaalden en dochterlief het ding te hard vond prikken om mee te versieren :-)
    Prettige kerstdagen aan iedereen,
    Tintel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superboom! Goed gedaan van de meiskes!

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben hevig fan van uw boom! Tof, zo met die kleurkes en hertjes.

    BeantwoordenVerwijderen