zondag 27 december 2009

Stella Pixie Hat

Stella Pixie hat

Maanden geleden werd ik er al verliefd op. Maar ik kan niet breien. Enkele jaren geleden begon ik eens aan een trui voor mijn lief en dat werd een fiasco. Deze maakte ik dus niet zelf. Gelukkig kan mijn schoonmoeder goed breien en was ze zo lief om mijn dochters van wintergerief te voorzien!

Stella Pixie hat

Het gratis breipatroon is hier te vinden. Het komt uit het wondermooie breiboek 'Vintage Baby Knits' dat ik al bij Fnac zag liggen. De vertaling in het Nederlands vind je bij Vermiljoen.

Stella Pixie hat

Oma breide de grootste maat van het patroon, 12 tot 24 maanden. Mijn Stella wordt in februari al vier jaar, en zoals je kan zien op de foto's past de muts perfect.
De muts voor Lili is in de maak.

Stella Pixie hat

De sjaal is ook gebreid door oma!

Stella Pixie hat

Schoon he? Zo'n Stellatje in een Stella Pixie Hat!

33 opmerkingen:

  1. Heel schoon, ik wil dat ook voor mijn gasten, ook al lang, maar ik begin er ook niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai zo mooi, hoofddeksels, mijn dada...maar breien kan ik niet (schools een beetje maar zoiets zeker niet!) wel een leuk idee om in gehaakt te proberen...sjieke dingens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens oma en vermiljoen is het niet moeilijk. Iets met rechts en averechts breien en dan op 't einde van de priem gewoon rechts...
    Het is in feite maar een gewone rechthoek met een naad op het achterhoofd.
    Enfin, ik kan 't ook nie zenne.

    @Mme zsazsa: zet gewoon een ruil op poten! Jij kunt zeker iets fabriceren in ruil voor 2 mutskes! Mocht ik kunnen breien dan zou ik héél graag willen ruilen met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, nog bloggend volk uit Ravels. T' ziet er schoon uit.
    Groeten Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @naais: uw moeder kan toch ook breien, niet? Volgens oma gaat dit echt snel! De kleine nicht en Lili krijgen er ook elks eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel tof gedaan!
    Ook een mooie sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk! Ze ziet er schattig uit met haar mutsje en dan die krulletjes eronder!
    En supertoffe cadeautjes heb je gemaakt voor je zussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi
    breien ik begin er niet aan dat trekt er nooit op als ik iets brei

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Leuk kleurtje ook. Wat zijn die miertjes op de eerste foto?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat is zo'n kindertafeltje van Ikea van een paar jaar geleden, staat bij oma en opa :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Mijn mama heeft hetzelfde mutsje voor mijn dochter gebreid. Breien, daar begin ik ook niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schoon!

    En goed idee! Mme Zsazsa, ik wil anders best ruilen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag hem al bij Alba en was toen al fan, maar dit is het helemaal: een hoofdje als een komma, zo leuk!
    En naar 't schijnt heeft mijn oma nog wol over van Livs laatste pakje, ik ken ineens de bestemming...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Myarn ka ook in die van Alba. Heb je een idee in welke steek die sjaal is, ben er deze middag op vergeten letten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goh, oma heeft het wel gezegd zenne...maar ben 't vergeten. Zal 't haar eens vragen met nieuwjaar. In elk geval eentje die weinig wol gebruikt, minder dan gewoon rechts+averechts...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. zo lief!! jammer dat iedereen hier in huis nu echt wel voorzien is van mutsen, want dit zou ook wel iets zijn voor mijn meisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Mme Zsazsa: fijn! laat anders maar weten wat voor wol/kleur/maat je wil en dan begin k er aan. niekv@skynet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ Tante Hilde; ruilen? ;-)

    Sjaal is ook zeer tof!! Als het toch gemakkelijk is mag je het zeker eens (laten) uitleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn schoonmoeder heeft ook zo een mutsje gemaakt voor Marit! Super mooi!
    (ze heeft de boord wel aan de verkeerde zijde gezet maar alé ;-))
    Bedankt voor het ideetje!

    Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De sjaal is ook super. Welke steek is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste,
    Is het mogelijk het patroon van de sjaal ook te krijgen?
    Karolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk want ik heb 'm niet zelf gemaakt. Mijn schoonmoeder noemt het de gerstekorrelsteek ofzoiets...

      Verwijderen
  22. ps: prachtige kleuren van de wol ook! Echt geslaagd!
    Karolien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ok, bedankt voor je antwoord, heb het idd gevonden op het internet die steek, kende het nog niet. Ik probeer het (met dezelfde kleuren) voor mijn dochtertje Lily voor volgende winter!

    Bedankt en succes met je superleuke site!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi! Ik vind dit mutsje echt super leuk! Helaas bestaat de site waar het Nederlandse patroon op staat niet meer. Is het mogelijk om deze toch te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik ben ook op zoek naar het Nederlandse patroontje... kan je dat nog ergens vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zoek ook een Nederlands patroon! Als jullie het gevonden hebben, hier delen graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zelfde vraag.. wie kan helpen met een Nederlandse vertaling van de stella pixie ajb?

    BeantwoordenVerwijderen