zondag 6 december 2009

Labels & Astronauten

Labels & Astronauten

Een labeldoekje voor Nand. Om aan te frunikken, aaien, trekken en sabbelen. Aan de ene kant de fantastische astronautenstof, aan de andere kant rode nicky velours. Ik streek tegen die laatste wel vlieseline zodat het niet ging rekken en ambetant doen onder mijn naaimachinevoetje.

Met een grote dankuwel voor Vlijtige Vink voor het merendeel van de streelzachte lintjes!
De astronaut in het zakje knispert, allez, niet heel hard maar kom.

16 opmerkingen:

  1. Och! Ik heb hier anders ook nog een babyke ze! Moest ge u vervelen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hé! Wat steek jij erin voor het te doen knisperen? Waren de meisjes blij met wat de sint gemaakt had?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf geweldig fan van dit stofje! En zo goed gevonden om daar zo'n astronautje te laten wegvliegen! En knisperen doet ie ook al. Gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Liesel: ik heb er zo'n plastiek mapje voor kapot geknipt. Ik heb eerst getest of 't niet zou smelten (strijkijzer op de plastiek gezet, wel stofje ertussen). Het knispert niet zo hard maar een echte frutselbaby zou er wel in slagen er knisper-sounds uit te krijgen haha. Ik heb ook inpakpapier liggen, doorschijnend plastiek. Maar ik denk dat dat misschien zou smelten in de was of onder 't strijkijzer ofzo...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi gemaakt! ik heb er ook al hopen gemaakt en ze doen het altijd goed die doekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah, ik heb ooit eens gelezen, ik denk bij Leven met liv, dat je daar gewoon zo van dat inpakpapier van een bos bloemen tussen moet steken. Ik dacht zelf aan de vensterkes van enveloppes ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb dat liggen, zal 't eens testen onder 't strijkijzer bij de volgende gelegenheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt tof, 'k heb er zo laatst gezien in de Petit Zsazsa en ze staan ook bovenaan mijn eigen to-make-lijstje!

    Ik maak knisperspeelgoedjes voor mijn katten en daar gebruik ik zo van die echte "kraakplastiekzakken" in. Ik strijk ze niet, maar de wasmachine overleven ze steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yep, inpakpapier werkt! Hoe meer lagen, hoe meer gekraak, maar met twee lagen bereik je al een aanvaardbaar knisperniveau.

    Wasmachineproof, strijken ook, maar niet op te hoge temperatuur.

    En dat manneke in die zak, zo grappig. Daar maak je je doekje langer interessant door. Hier is de labeltjestijd bijna gepasseerd, maar de 'piep-waar-is-het-speelgoedje'-tijd begint nog maar pas!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi. Maar toch nog een tip: babyknuffels of labeldoekjes mogen tegenwoordig geen lusjes meer bevatten, wegens te veel ongevallen met geknelde vingertjes. Dus best de labeltjes dichtnaaien of doorknippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @anoniem: echt?? Wij hebben een doekje van label-label, en daar zitten ook lusjes aan. Die zijn nog steeds te koop hoor, heb het net even opgezocht. En eerlijk gezegd: zelfs al komt haar vingertje 'vast' te zitten in zo'n lusje, dan lijkt het gevaar me nog relatief. Dan heeft ze een doekje aan het vinger. En dan zal ze wel eens roepen als dat haar verveelt. En dan haal ik het er af. Meer gevaar zie ik eerlijk gezegd niet. Ik ben absoluut voorstander van veilig en vergifloos speelgoed, maar dit gaat me een beetje ver. Ik ben even door onze speelgoedmand gegaan, en daar zit behoorlijk veel speelgoed in met lusjes, allemaal dit jaar gekregen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmm, ik heb zo'n knisperdoekje eens stukgeknipt om te zien wat er in zat. Een soort onscheurbaar zilverpapier dat inderdaad nog het meeste lijkt op plastic inpakpapier maar... ik heb dat dus nog nergens te koop gezien. Leuk doekje, echt een tof stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb er ook eens eentje opgeknipt. Uit de Hema. Daar zat gewoon bloemenfolie in. Maar boekjes van 'Les Lilliputiens' knisperen wel veel harder. Die knip je natuurlijk wel niet zomaar kapot. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 'mogen'...sja van wie he? Van mij mag dat wel. Ik heb nog even getwijfeld om de zigzagbandjes dicht te stikken maar dat zou net iets minder leuk zijn om te voelen. En aan elk kledingstuk en speeltje zitten tegenwoordig labels. Zolang ze goed vastzitten zie ik daar zelf weinig gevaar in.
    Het touwtje (zigzagband) van de rondvliegende astronaut is ook zeker niet te lang, daar heb ik wel aan gedacht :-D

    @Riet en Eloleo: zo'n vernielzucht seg! En dat allemaal voor dat geknisper? ;-)
    De volgende keer probeer ik het ook met van dat inpakpapier, ik heb dat toch liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh zeg, als k zo t berichtje van eloleo lees: zou dat zo geen stukje van een reddingsdekentje zijn? Je weet wel zo'n goud-zilverkleurig ding voor in noodgevallen dus he. Dat knispert ook en volgens mij moet dat nu toch tegen warmte kunnen?

    BeantwoordenVerwijderen