maandag 29 juni 2009

zomers toastje

zomerse toast

Heerlijk zomers is deze toast.
Wij maakten 'm met Turkse pistoletjes maar het is ook erg lekker met ciabatta.
De toast is belegd met pesto (variant naar keuze), fetakaas en wat verse kruiden. Wat het nog lekkerder zou maken is wat flinterdunne chorizo ertussen...maar dat hadden we niet in huis.
Je kan 'm op 2 manieren maken. Ofwel gril/toast je eerst je broodje en beleg je het dan nadien ofwel steek je je belegd toastje met dekseltje in zijn geheel in de grill. Ik verkies het laatste, mijn lief de andere manier.

Overigens, Turks brood is heel lekker en spotgoedkoop, maar ook veelzijdig. Ideaal als pizzabodem bijvoorbeeld!

2 opmerkingen:

  1. Het is na elven, alle winkels zijn dicht, ik heb een hongeraanval, ik heb niets deftig in huis en dan zie ik dit overheerlijke toastje.
    Wat een marteling.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ofwel gril/toast je eerst je broodje en beleg je het dan nadien ofwel steek je je belegd toastje met dekseltje in zijn geheel in de grill.

    BeantwoordenVerwijderen