zondag 26 april 2009

Roodkapje & puppylove

Roodkapje

Puppylove

Deze maakte ik gisteren. Vliesofix is toch echt geweldig! Ik appliceerde al eerder, het was een van de eerste dingen die ik aandurfde als naaileek. Geïnspireerd door Mme. Ik maakte deze en deze en deze en deze. Eigenlijk is het heel gemakkelijk en heel snel klaar, als je figuurtje niet te veel hoekjes en kantjes heeft tenminste want op letters heb ik al zitten zweten.

Naar dat silhouet van roodkapje heb ik lang moeten zoeken, deed ik vorige week al, en heb nu dus geen flauw idee waar ik het nu ook alweer vond. De puppy is van Anna Maria Horner en vind je hier! Stella is héél blij met haar roodkapje maar ze wordt echt niet graag gefotografeerd vandaar haar niet zo blije snoetje.

5 opmerkingen:

  1. Roodkapje is leuk, maar dat hóndje..............helemaal te gek.

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat leuk! Ik ben zojuist aan het knippen geslagen voor het eerste jurkje en was al op zoek naar leuke borduursels voor op saaie shirts, maar dit ziet er veel leuker uit.

    Je knipt een patroon uit stof en vlisofix, strijkt dat op het shirt en naait het grof na op het shirt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe het zo: ik zoek een leuke prent (via google afbeeldingen zoeken op stencil, silhouet, print, sjabloon...) en teken die rechtstreeks over van op mijn computerscherm. Dan teken ik de prent over op de papieren kant van de vliesofix en knip het plaatje grof uit. Dan strijk ik het uitgeknipte prentje op het stukje stof (dus de papieren kant van de vliesofix blijft erop want daarop strijk je). Dan even laten rusten en het figuurtje uitknippen. Dan papier eraf en op je t-shirt strijken en naaien. Het kan met een zigzag maar meestal vind ik het mooier met een rechte steek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt super leuke t-shirts! Dat maakt een anders gewoon saaie grijze t-shirt ineens een pak leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. voor de liefhebbers.. Roodkapje is gevonden...
    http://www.kleurmijninterieur.nl/webwinkel/index.php?c=1444&p=16531&nm=roodkapje_links&num=

    BeantwoordenVerwijderen