zaterdag 21 februari 2009

Engelenhaar...ahum...

Lili gaat voor dreadlocks! Ooit vond haar mama dat supermooi bij de knapste jongen van de school, en zwijmelde ze bij de gedachte er eens aan te mogen voelen...jak...
Mijn kleinste meisje heeft geen weelderige krullenbol. Ze heeft achter haar oortjes en in haar nek wel wat slag. In tegenstelling tot haar grote zus doet ze veel schattige dingen, zoals krulletjes draaien in haar haren als ze moe is. Altijd op hetzelfde plekje. En dan krijg je dit:

Lili's dreadlock

Elke morgen moeten de wilde haren worden getemd met anti-klit-spray en een haarborstel met veel tanden. Niet leuk maar anders ziet ze eruit als Einstein. Gisterenochtend geraakte ik er echt niet door en moest ik haar zorgvuldig gedraaide dread eruit knippen. Omdat ik niet van zin ben om elke morgen voor kapster te spelen probeer ik haar nu diets te maken dat ze niet meer moet draaien... Ik vroeg aan de crècheleidster van haar in de gaten te houden. En dat heeft ze gedaan. Gisteren bij het afhalen hoorden we dat er nog twee met precisie gedraaide dreads waren uitgeknipt...Waar gaat dat eindigen???

3 opmerkingen: